MINYAK NAIK...HAAAAA?????

Sungguh tak ku sangka...ingat panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari....

Minyak petrol naik lagi....!!! Ha?????
4 hb Jun 2008 - PM Malaysia mengumumkan minyak akan naik sebanyak 78 sen yang dengan sengajanya menjadikan minyak RM 2.70 seliter....byk tu!!!!!!
Aku rasa tertekan gak dengan keadaan sekarang...dah la sekarang minyak sebulan dalam RM300 hingga RM400....nie naik lagi....so bertambah ler perbelanjaan minyak...

Gaji tak cukup nak tampung kenaikan nie....
Nanti julai elektrik nak naik pulak....secara otomatiknya harga barang akan naik dan inflasi akan berlaku....
banyak ler org yg tak bayar hutang kerana menanggung kos sara hidup yang tinggi....JADI??????
ubah cara hidup...ha hah hah ha itu pun klu ada cara hidup......

Comments

Jankaulu said…
nak ubah macam mana? antaranya...?
Mc Zue said…
betul jankaulu....antaranya???
Jankaulu said…
aku sekarang gosok baju seminggu sekali, elak gosok tiap-tiap hari...parok api zue...

antara yg disarang oleh D6
byk jugak ler...jgn pakai aircon...pakai kipas yang kita kipas sendiri...jgn beli handset mahal2 mcm mczue...heh heh he...kongsi kete...pastu pening sebab ada hal je, mintak dia balik sendiri....jgn makan byk2...diet mcm pangsenam...combine makan pagi dgn tghari...keh kekh kekh...cadangan pm untuk memastikan gaji kakitangan keranjaan boleh diurus dgn betul,,,gaji dibayar 2 kali...kah...kah..kah..bodo ape!!!
Jankaulu said…
gaji dibayar 4 kali pun, kuasa beli tetap sama. Itu bukan penyelesaian...individu yang penting...

diet betul juga...but i love to eat.
Mc Zue said…
aku beli hp sebelum harga minyak naik ok... takda kaitan antara yang hidup atau yg sudah mati...jankalau tang gosok baju tu timbul isu jugak ker? bukan ker bila tarif elektrik naik korang suka.. hehehe tnb boleh bagi bonus 5 bulan untuk korang...lain la we all kat sini...still the same
danny said…
aku rasa kalau nak berbelanja tak menjadi salah kalau kita mampu. Mekzue mampu beli tapi aku tak mampu. Kalau aku beli gak, maknanya aku makan pagi sekali ngan tengahari dan malam!.

Jangan pertikaikan pasal mekzue bujang, duk ngan keluarga, tak beli umah, kereta dah abis bayar dll.

SAYA ULANGI LAGI... kita jangan tengok dari sudut kebahagian sahaja pada org2 bujang ni. Cuba tengok dari sudut lain pulak...

Wallahu'aklam
Jankaulu said…
setiap individu berjimat (bkn tak blanja langsung blanja berhemah)dgn kadar sendiri.

kalu tak silap aku, tulisan D6 mengenai berkat gaji dan cara hidup keluar di utusan entah bila, (kalau pendapat tu tak leh pakai, tak dimasukkan.

tapi lebih nyaman dan selesa kalau ada org gosok kan baju tu kan zue kan? he he he.
hah hah ha isu ini akan hangat...jgn hangat2 taik ayam sudah..
bab susah...masing2 ade susah masing2...cuma bila ade org mengadu susah jangan kita perlekehkan apa yg org kata...sbb aku tanggung ko mana tau!!! hah hah hah h. Cuma dalam susah (baik guna perkataan sukar)...kita mesti cerdik mengatur perbelanjaan...hm agak susah tapi I know everyone can do it...selalu lah berdoa kerana ALLAH MAHA MENDENGAR DAN MAHA MENGETAHUI...ALLAH MAHA PENGASIH DAN MAHA PENYAYANG...so...tiada siapa tempat ku berserah dan tiada tempat utk ku bergantung hanya kepada ALLAH HU AHAD.....

Popular Posts