UiTM Cawangan Pahang...di sini bermula harapan 3

Sambungan dari yang lepas....selepas diinterbiu kedua-dua kawan baru aku nie...datang seorang lagi kawan baik semasa bujang...he heh heh. "Lecturer baru ye...saya Zalinawati...boleh eppie (klu betul ler ejaan aku)" "mesti yang ajar introduction to business nie." "Ye kot." jawab ko. So, berkenalan aku dengan minah nie..heh heh he.. Mc P. Bermulalah perkenalan aku dengan geng - geng di Pekan...aku mengenali Sukiman (orang yang paling banyak falsafah yang pernah kenal...sensitif orgnya), Lokman (apa cite skrg ye?), Ustaz Ahmad Fazullah (baru masuk dengan aku gak), Azniza (Ja), Wahida (wawa), Ustaz Madi (koordinator matrikulasi masa tu), Rosmadi (peh...masa tu ...tension aje...ayat yang biasa aku dengar...pening..pening.. sbb masa tu jaga MLVK ...), En. Nasir (respect nie...), KY (yang buat jadual...ayat biasa ye..ye..), syikin (asyik tersengih je...takde masalah ...ok je...itu lah yang dijawab klu tanya), adnan (nie kawan aku yang dalam je diam...tapi bila bercakap banyak lak aku kena pikir), Suhaida Abdullah (isteri dnan ...meja aku tepi meja dia...memang pendiam...ayat yang mula-mula sekali kuar...panggil Kak Su), geng - geng matrikulasi (kak mizah, kak hanum, wani....sorang klu tertinggal) kak Z (rilek tapi banyak memberi motivasi), eirina (ibu yang banyak celoteh) dan kawannya Ina kecik (kan ...kan). Kawan melepas tension ku...Normad (keje Singapore tu...heh heh he...kawan yang tegas dalam mengeluarkan pendapat...dia nie rebel sket). Ada lagi nama - nama yang saya lupa...Oh ye Noni, Hada, Roslina, Kak Ros (dengar ade kat KPM Kuantan), kak Ina (sekarang mengajar program UPM - kawan kak Ros)...Bhg pentadbiran...Kak Nor, Kak Mas, Mala, Kak. Zarida, Madinah, Abg Rhymie, Kak Ina library, sham dugong, ijat, adik radzi, anis, ma record, boy, din, am, en. kamal, kak sal....aduh ramai lagi...geng maintenance abg. yim...and the geng...mmg ramai ler...pakcik guard. (mana ler pakcik skrg)...Huhhh...byk betul yang keje kat Pekan...(sorry klu ada yang tertinggal...klu ada britahu yek)....
Yang aku rapat masa tu adalah dengan Mek Zu, Mek Pi dan Kak Ros....yang jadi teman melepak masa tu Normad, Fazullah dan Lokman. Aku dulu suka bercakap (berbual kosong dengan semua org...). jadi mesti satu hari aku pegi ke sana aku pegi ke sini untuk berborak kosong.
Pesen aku nie, time rilek memang rilek dan time keje mesti keje betul-betul...ha...dalam sebulan aku fokus dengan keje aku...selepas sebulan aku bekerja, aku dilantik menjadi koordinator OM114 di Kolej ShahPutra Pekan...(aik....baru sebulan keje dah jadi koordinator)...aku pun pelik....kenapa aku pulak...Suhaida Sulaiman jadi Pengurus mengantikan En. Shah. Bertambah..tambah ler keje aku...dalam masa inilah aku rapat dengan wahida dan ja. Masing-masing meluahkan kepeningan masing-masing. Ja menjadi koordinator Pra DBM UPM dan Wa jadi koordinator Pra DSK UPM. Madi jaga Matrikulasi, En. Nasir Unittar, dan kawan aku sorang tu Madi jaga MLVK....dan jarang ade kat meja (sebab asyik ..asyik student datang mintak tandatangan file) ha hah hah ha (ayat yang aku selalu dengar...korang nie tak reti ke...aku nak rehat ke...nak makan ke...kalau nampak muka aku...nak sain..nak sain...) hah hah hah..Itulah Rosmadi...masa mula-mula aku pun kena marah "apa tgk-tgk" hah hah ha ye la tension...tapi lepas tu aku ler tempat dia lepas tension...hm....kesian aku tgk dia masa tu...
Jadi itu ler rutin kami seharian...keje...keje...malam...rehat. Aku berulang dari Kuantan ke Pekan ketika mula bekerja di situ...Naik EX5 CBC 4042....45 minit gak nak sampai Kuantan tu... Macam - macam dah rasa, tayar pancit, hujan ...basah kuyup, accident (sekali kat permatang badak) ...bak kata orang dah lali
Banyak lak lecturer masuk dari masa ke semasa ....yuhanis....marliyana...masdiana...elijah...mutalib, bong, intan, banyak ler. Yang datang...tup-tup berenti pun ade gak.
Biasalah...kat sini bos jarang datang...so yang biasa nak tanya ialah pengurus...dan paling aku selalu jumpa kak nor...sbb nak tanya pendapat....ye lah nak uruskan program yang tak tahu apa-apa....So, hari -hari ada kat meja kak nor dan pinjam telefon dia....sbb nak telepon Pn. Shereen dgn PPU masa tu....
Masa ke semasa bertambah ler populasi Pekan dengan bertambahnya pensyarah baru...Nak jadi ke cerita...masuklah pasangan Benz dan Rina....mereka nie ok...cuma tak bergaul sgt dengan org lain....jadi tak kenal sgt dengan org lain...So, wujudlah gap di antara lect baru dan lama...(kata Normad...tapi taklah merujuk dia dua org nie je)...Satu hari...satu mesyuarat tergembar diadakan,,,,,masa tu pengurus HEA takde, so Normad yang kendalikan mesyuarat tu...aku rasa masa tu ..mesyuarat agak tegang...apabila Normad timbulkan jurang di antara pensyarah baru dan lama...tentang respect dan beberapa perkara yang lain. Ini menimbulkan perasaan tak puas hati bagi sesetengah pihak....
Aku lak masa tu tgh menyewa kat rumah Benz nie...aduh mmg tension masa tu...aku pun tak rapat dengan dia sgt...aku balik, dia tak balik, aku kuar dia balik pastu kuar balik jumpa awek dia...so, tak best ler mase tu...
Aku pun terlibat dengan pertelagahan masa tu...nak jadikan cerita...hari yang sama...aku kuar rumah sewa tu...siap normad tolong hantar balik ke Kuantan barang-barang aku...bermula kisah ku bersama Normad, Rosmadi, Adnan dan kawan -kawan....
panjang betul ler cite aku nie... nanti aku sambung...tentang sorang...sorang kawan aku nie...tak lupa Sukiman dan Lokman...dan pastinya titik pertemuan aku dengan isteri ku...he heh heh

Comments

madier said…
ye ke yop?heheehe
Anonymous said…
satu lagi trade mark madi ialah dia selalu kulu kilir ngan sehelai kertas dan pen di tangannya... hehehe
Mc Zue said…
betul nan aku setuju.. dan satu lagi dia sering usap misai dia sambil tersengih...kikiki..
Jankaulu said…
dulu aku pernah dengar cerita dia karate meja student, sbb student tu biadab. Entah benar entah mitos. he he he
madier said…
wakakakaka....

pangs6..baru nampak wat keje skit...kat ketas tu pjg senarai nan..thing to do...tapi tak terbuat gak...

mczue...misai cari makan maaaa...

jankaulu...bkn karate meja...sepak kerusi jer...hehehe...sape cite ni?mitos jer tu...tapi nak tau mitos ke tak..kena tanya tuan empunya diri....hehehe

weeeiiii..ni citer pasal meli lah...aku takde kena mengena dlm ini gambarr...hehehe
Mata Hati said…
Penyu menangis siapa yang tahu?..

Popular Posts