PI MANA?....NAK PI KEDAH LA.....

Baca tajuk pun dah tahu...nak pi kedah.....esok pagi aku dan keluarga ku akan bertolak ke Kedah...ermmmm...apa yg menarik di Kedah ek???

Jawapan isteri aku....makanannya murah-murah...(memang suka makan kami berdua..heheeh)
Jawapan anak aku....nak balik kampung tok...(erm...mereka pun tak tahu...tahu nak jalan je)

Tapi bagi aku....mungkin sama dengan isteri aku...dan biasanya kalau balik ke sana..yang aku cari biasanya nasi kandar...hehehe..slurpp..mula-mula dulu sebut nasi kandar mesti pikir macam nasi briani...ermmm..salah la...nasi kandar nie mcm nasi biasa je...cuma lauk dia yang membezakan dengan lauk kat pantai timur nie....

Kalau dok kat sini (kuantan)...asyik-asyik dok makan makanan siam je...(tomyam la, sup la, siakap tiga rasa, siakap masam manis, som tam la) tapi dok Kedah...semuanya mesti spicy...ala kari la...kari kepala ikan, daging kari, ayam berempah, papadom...macam-macam la...so dah puas makan makanan siam...boleh la tukar angin makan nasi kandar....

Berjalan jauh nie...aku ada kelemahan la sket....aku memang tak pernah ingat jalan (route)...so main redah je la...yang aku tahu cari je sik atau jeniang..sampai la nanti...kat sana biasa ikut jalan kampung...tapi balik tahun lepas..tiba-tiba je ada jalan besaq....mana le datang jalan nie...tapi biasa.....main redah je la....

Tapi...macam mana pun negeri orang...negeri sendiri jugak la yang best my Terengganu...hahahah...dengan pantai yang cantik...pulau yang menarik....keropok lekor...yum..yum...dan yang paling beh...balik kapung boleh cakap tranu....hahahahah...

Entah bila la boleh aku rakamkan semua perjalanan aku nie...apa-apa pun semoga selamat sampai esok...


Comments

Popular Posts